Bu Blogda Ara

slider

Son Paylaşılan

Navigation

İlk yardım ve acil yardım eğitimi

Solunum yolunda kısmi ve tam tıkanma
Solunum yolunun solunumu gerçekleştirmesi için gerekli havanın geçmesine engel olacak şekilde tıkanmasıdır.

1-Kısmi Tıkanma :
* Az da olsa, bir miktar hava geçişinin olduğu tıkanmadır.
Belirtileri
* Öksürük
* Nefes alabilir
* Konuşabilir
İlk yardım
* Oksürmeye teşvik edilir
* Dokunulmaz
ASLA SIRTINA VURULMAZ

2-Tam tıkanma :
Hava girişini tamamen engellendiği tıkanmadır.
Belirtileri :
* Nefes alamaz!
* Acı çeker, ellerini boynuna götürür !
* Konuşamaz!
* Rengi morarmıştır

İlk yardım :
* Heimlich manevrası yapılır.
* Hasta ayakta ya da oturur pozisyonda olabilir.
* Bilinci ve ağız içi kontrol edilir. Sırtına (iki kürek kemiği arasına) 5-7 kez vurulur.
* Nesnenin çıkıp - çıkmadığı ağız içerisinden kontrol edilir.
* Çıkmadıysa, arkadan sarılarak gövdesi kavranır.
* Bir el yumruk yapılarak, baş parmak çıkıntısı midenin üst kısmına, göğüs kemiği altına gelecek şekilde yerleştirilir. Diğer el ile yumruk yapılan el kavranır.
* Kuvvetle arkaya ve yukarı doğru bastırılır. Bu hareket 5-7 kez yabancı nesne çıkıncaya kadar tekrarlanılır.
* Eğer nesne çıkmaz ve bilinç kaybı olursa; tıbbi yardım istenir (112)
* Hemen Temel Yaşam Desteği uygulanır.

Bebeklerde solunum yolu tıkanıklığında ilk yardım
* Hastanın AB' sı (Solunum yolu açıklığı ve solunumun değerlendirilmesi) değerlendirilir,

* Bebek ilk yardımcının bir kolu üzerinde ters olarak yatırılır,

* Baş ve diğer parmaklarla boynundan sıkıca tutularak öne doğru eğilir,

* Başı gergin ve gövdesinden aşağıda bir pozisyonda tutulur,

* El bileğinin iç kısmıyla sırta (omuz arası bölgesinde kürek kemikleri arasına) çok hafif olmayacak şekilde 5 kez vurulur.

* Diğer kolun üzerine sırt üstü başı elle kavranarak çevrilir.

*Yabancı cismin çıkıp çıkmadığına bakılır. Çıkmadıysa başı gövdesinden aşağıda olaC9k şekilde tutulur.

*İki parmakla göğüs kemiğinin orta kısmına ( kalp bası bölgesinin altı) 5 kez bası uygulanır.

*Bu işlemlere yabancı cisim çıkana kadar devam edilir.

*Tıbbi yardım istenir.

*Eğer cisim çıkmadı ve hasta i yaralı bilincini kaybettiyse;

*Hemen 5 kurtarıcı nefes verilir. Daha sonra Temel Yaşam Desteğine geçilir.

●☞Solunum yolunda kısmi ve tam tıkanma
●☞Bayılmalarda ilk yardım
Şok durumunda ilk yardım
●☞Kanamalar ve kanama çeşitleri
Turnike uygulaması
İç kanamalarda ilk yardım
●☞Burun kanaması
Kulak kanaması
Kemik kırıkları, kırık çeşitleri
Burkulma
Çıkık
Havale
Sara
●☞Yanıklar ve yanık çeşitleri
Arı sokmalarında ilk yardım
Akrep sokmasında ilk yardım
Yılan sokmasında ilk yardım
●☞Zehirlenmelerde etkilenen sistemler
Hasta/yaralıların taşınması
Köpek - kedi ısırmalarında ilk yardım
PAYLAŞ
Banner

Danisman Hocam

YORUMLAR:

0 comments: