Bu Blogda Ara

slider

Son Paylaşılan

Navigation

Doğmak

DOĞMAK 
Pek te sert vurma kapıya...
Sağır değiliz, duyduk.
Geciktin mi randevuya?
Bekle çocuk.. bekle çocuk...

Ne yiyip ne içeceksin?
Memeye süt inmedi daha.
Gözü yolda anaların..
Babalar dönmedi daha.

Bir gün önce doğmak mı;
Ne hakla çocuk?
Ne kazanırsın çiçeklerden,
Erken açılmakla çocuk?

Bekle çoğalsın
Yuvanın kazancı..
Yorganına henüz,
Başlamadı yorgancı.

Bekle bir gün daha,
Hayat eşiğini...
İşte marangoz da hâlâ,
Bitirmedi beşiğini.

Gelme çağrılmadan,
Hırsız gibi..
Doğacaksan göklere doğ,
Bir adsız yıldız gibi.

Burda hangi kapıyı,
Çalsan kapalı...
Oynamaya geliyorsan,
Oyuncaklar da pahalı.

Annelerin, karnından,
Daha sıcak değil kucağı,
Ve dünya nüfusu tamam..
Taşırma bardağı!

Ben de böyle güzel,
Bir anadan doğmuştum;
Üzmeden, ağlatmadan.
Ve ağlamadan doğmuştum;
Niyetim yoktu kalmaya..
Şöyle şakadan doğmuştum.

O gün bugün otururum,
Şunun şurasında..
Adresimi sorarsan,
Bedbaht ile bahtiyar arasında.

Arif Nihat Asya
PAYLAŞ
Banner

Danisman Hocam

YORUMLAR:

0 comments: